דילוג לתוכן

לפני שתשכרו מישהו לנהל עבורכם מדיה חברתית

26/04/2010

קיצורי דרך במדיה חברתית

כולנו מחפשים קיצורי דרך שיעזרו לנו להפיק את המירב מזמננו. אולי שמעת שהצטרפות לרשת חברתית זה צעד הכרחי לגדילת העסק שלך, אבל אתם חוששים לאבד שליטה על זמנכם היקר.

אולי לשם כך שקלתם להעביר את האחריות לפעילות החברה ברשתות חברתיות לגורם חיצוני שמתמקצע במתן שירותים כאלה. אף על פי כן, ישנם דברים שלא כדאי להוציא החוצה. בכל הקשור לרשתות חברתיות, זו הנוכחות שלך שתעשה לרוב את ההבדל. לעתים קרובות, אין תחליף לנוכחות האישית והמקצועית שלך ברשתות החברתיות.  להלן מספר נקודות לקחת בחשבון:

מה כן כדאי להוציא החוצה בפעילות עסקית ברשתות חברתיות?

  1. 1. רישום, עיצוב, הגדרה ופרסום פרופיל אישי ברשתות חברתיות
    מדובר בהגדרות הראשוניות ובמראה הפרופיל שלך ברשתות חברתיות.
    זהו תהליך טכני שמגדיר את התדמית העסקית שלך על-ידי מילים, תמונות ועיצוב. גורם מקצועי יידע כיצד להקים לך את הפרופיל ברשתות מובילות כגון לינקט-אין, פייסבוק, טוויטר, פליקר, יו-טיוב ועוד. כמו כן, גורמים מקצועיים יידעו כיצד לצרף אותך לקבוצות רלוונטיות בתוך הרשתות החברתיות כדי לשרת את האינטרסים העסקיים שלך ברשת.
  2. עדכונים אסטרטגיים שהוגדרו מראש
    ישנם מצבים מיוחדים כגון השקת מוצר או שירות חדש, בהם תרצו לעשות שימוש מוגבר ברשת החברתית. במסגרת אסטרטגיה שיווקית שגיבשתם יחד עם גורמים מקצועיים, מלאכת העדכונים השוטפים בעניין ההשקה המיוחדת יכול להיות מופקד בידי אנשי מקצוע. מדובר בהפצת מידע נטו.
  3. סינכרון מדיה
    אנשי מקצוע ידעו כיצד לסנכרן בין כל הרשתות, כדי שמה שפורסם באחד יופיע גם באחרים. הפעולה הזו יחסוך לכם זמן רב. פעולת הסנכרון תגרום לכך שכל עדכון קטן יופץ במקומות רבים ברשת.
  4. הדרכה מקצועית בשימוש במדיה חברתית
    יהיה באחריות הגורם המקצועי לספק לך הדרכה כיצד לעדכן את הרשתות בדרך המועילה ביותר.
  5. איתור חברים
    אנשי מקצוע ידעו כיצד לאתר חברים ולקוחות פוטנציאליים שימצאו עניין בשירות או במוצר שלך.

מה לא כדאי להוציא החוצה במדיה חברתית?

בסופו של דבר, העניין הגדול (והמוכר) ברשתות החברתיות הינה המעורבות האישית שלך. לכן אינך רוצה להוציא את זה לחברה חיצונית שמתמחה יותר ברשת ולא בעסק שלך.

הדרך הטובה ביותר לגבש את התדמית שלך ברשתות החברתיות הינה לשתף את החברים הוירטואלים (לקוחות ולקוחות פוטנציאלים) באירועים שמתרחשים בעסק שלך. לא ניתן לעשות את זה דרך גורם חיצוני.

הייתרונות הגדולים של רישות חברתית טמונים באינטרקציות עם הקהל. אם תסתפק בפרסום חומר שיווקי חד-צדדי, החברה שלך בוודאי תתמזג עם שאר הקולות ברקע ותאבד חברים ברגע שהם מבינים שאין אף אחד מאחרי הפרופיל שלך.

אז מה עושים?

תפרידו בין הטכני לבין התקשורתי.

תיעזרו באנשי מקצוע לכל העבודות הטכניות. אבל תייעדו 15 דקות פעמיים ביום לאינטרקציה אישית בפרופיל החברתי עם חבריך הוירטואליים. מספיק לעדכן משהו קטן בכל פעם, ולהשיב לתגובות ולשאלות של הקהל שלך על-מנת להשלים את המלאכה ולהפיק את התוצאות המירביות מהמדיה. אתה תלמד להכיר טוב יותר את קהל הלקוחות שלך ולבנות את העסק שלך בהתאם לצרכיהם. יש לך רק מה להרוויח מהאינטרקציה הזו ברשתות חברתיות.

לפני שאתה שוכר גורם מקצועי לקחת את כל התיק של מדיה חברתית, חשוב לזכור שאנשים מעדיפים לקנות מחבריהם. הרווחים הגדולים מהשקעת משאבים ברשתות חברתיות הינם תוצאה של מתן שירות, עזרה, תגובה ותקשורת כנה ומקצועית לקהל הלקוחות שלך.

אם יש לכם שאלות לגבי שימוש עסקי במדיה חברתית, תצרו איתי קשר עוד היום לשיחת ייעוץ חינם.

No comments yet

כתיבת תגובה